De (on)zin van marketing!!

Een goede marketingstrategie maakt verkopen een stuk makkelijker

Als je niemand vertelt dat je zelfstandig ondernemer bent en welke producten of diensten je levert, is succesvol ondernemen vrijwel onmogelijk. Dus is het nodig dat je zichtbaar wordt voor jouw favoriete klant. Dit kan zowel online als offline. De keuze hierin is afhankelijk van wat je aanbiedt. En van de kanalen waar jouw favoriete klant bereikbaar is. Vaak is het een combinatie van beide.
Kortom, een omvangrijk marketingvraagstuk.

Cees Verbree mentor voor ondernemers
Cees Verbree | Honescon

"Als je niemand vertelt dat je zelfstandig ondernemer bent en welk product of dienst je levert, is succesvol ondernemen vrijwel onmogelijk."

Maar nu komt de hamvraag: Heb je hier een strategie voor?

Als dat (nog) niet het geval is, beantwoordt dan eens de volgende vragen:

  • Wil ik iedereen als klant?
  • Wie is mijn favoriete klant?
  • Hoe word ik goed zichtbaar?
  • Welke boodschap spreekt mijn klant het meest aan?
  • Op welk kanalen is mijn klant het best bereikbaar?
  • In welke frequentie wil ik op deze kanalen zichtbaar zijn?
  • In welke vorm kan ik dat het beste doen?

Best wel veel zaken waar je als ondernemer blijkbaar over moet nadenken en waarmee je aan de slag moet. Zeker als je daarnaast ook nog bezig moet zijn met het leveren van jouw producten of diensten en alle andere zaken waar je als ondernemer mee te maken hebt. Ga je dit allemaal zelf doen? Of vraag je ondersteuning van een marketing professional? Belangrijk is dat je eerst onderzoekt wat je nu écht nodig hebt.

Wat belemmert jouw bedrijfsgroei?

Marketing is één van de 5 belangrijke factoren die de continuïteit of groei van elke onderneming bepalen. Dus ook van jouw bedrijf.
Een goede marketingstrategie maakt verkoop makkelijker. 
Voor sommige ondernemers is het verbeteren van hun marketingstrategie nog een wens. Om de continuïteit van hun onderneming te verbeteren of hun bedrijf te laten groeien. 
En om dat te realiseren, is het handig om eerst inzicht in de belemmeringen van jouw continuïteit of bedrijfsgroei te krijgen.

Daarom lanceren wij deze maand onze Business Sprintscan.
Een serie van 5 korte videotrainingen én live Q&A sessies, waarmee jij in korte tijd stappen maakt bij het ontwikkelen van jouw eigen bedrijfsgroeiplan. Gratis en vrijblijvend.

Nieuwsgierig? Houd dan onze berichten in de gaten.

Interesse in meer blogs, berichten of video's?

Wij helpen ZZP en MKB ondernemers bij het ontwikkelen van ondernemersvaardigheden en succesvol ondernemerschap.
Wij delen onze kennis en ervaring graag in de vorm van blogs, berichten en korte video’s. 
Zo willen wij je helpen het vak ‘ondernemen’ een stuk eenvoudiger te maken.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn