Blog en nieuws

Van Bedrijfsmissie naar Commerciële Toegevoegde Waarde

De meeste bedrijfsmissies zijn weinig wervend en staan vol onnodige ballast! Veel bedrijven hebben een bedrijfsmissie die beschrijft waar het bedrijf voor staat. Maar wordt deze bedrijfsmissie door alle stakeholders begrepen en gedragen? Is het naast een beschrijving van de bedrijfsactiviteiten ook duidelijk waarom het voor mensen belangrijk is om:

Lees verder »

Ken je de kracht van jouw eigen ‘Why’?

Hoe onderscheidend ben jij tussen dat wat andere aanbieders communiceren naar jouw doelgroep(en)? Veel ondernemers en commerciële professionals communiceren waar zijn goed in zijn en wat hun Unique Selling Points zijn. Maar hoe onderscheidend ben jij dan tussen dat wat andere aanbieders communiceren naar jouw doelgroep(en)? Is het voor jouw

Lees verder »

De kracht van een zelflerende organisatie

Optimaal benutten van de reeds aanwezige potentiële creativiteit en kennis Veel ondernemers denken na over hoe zij hun bedrijf kunnen laten groeien in omvang, omzet en rendement. Daarbij maken zij vaak gebruik van kostbare externe expertise. Op zich prima en zeker ook waardevol. Nog waardevoller dan dit is van jouw

Lees verder »

Hoe belangrijk is het wat andere mensen van jou vinden?

Een compleet en juist zelfbeeld is de basis voor persoonlijke ontwikkeling Welk beeld heb je van jezelf en je gedrag? En hebben anderen in jouw omgeving hetzelfde beeld van jou? Hoe kom je erachter wat anderen van jou vinden? En waarom is dit belangrijk voor je om dit te weten?

Lees verder »

Competenties wat doe je ermee?

Maak gebruik van wat je al op persoonlijk vlak ontwikkeld hebt en verbeter wat nodig is om te kunnen groeien Iedereen beschikt over competenties, maar wat zijn competenties dan precies? Waarom is inzicht in de beschikbare competenties belangrijk voor mensen zelf en voor het bedrijf waar zij werken? Welke competenties

Lees verder »