Volg dan onze workshop: Ontdek jouw Commerciële Toegevoegde Waarde.
Ben jij in staat op een heldere en korte wijze aan anderen te vertellen welke waarde jij met jouw producten en/of diensten toevoegt aan het succes van jouw (potentiële) klanten? Kortom, kan jij goed duidelijk maken wat jou uniek en onderscheidend maakt ten opzichte van andere aanbieders? We noemen dit jouw Commerciële Toegevoegde Waarde.
En kan jij dit benoemen zonder te vervallen in allerlei algemeenheden, zoals: kwaliteit, servicegericht, flexibel en betrouwbaar?
Immers, daar mogen klanten toch vanuit gaan als zij een professional inhuren…
Commerciële medewerkers die individuele omzetdoelstellingen moeten behalen en daarvoor (verkoop)gesprekken voeren met (potentiële) klanten.
Ondernemers die verantwoordelijk zijn voor het behalen van omzetdoelstellingen en daarvoor (verkoop)gesprekken voeren met (potentiële) klanten.
Commerciële teams die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het behalen van omzetdoelstellingen en daarvoor (verkoop)gesprekken voeren met (potentiële) klanten.
Je zult vast wel eens gehoord hebben dat het voor jouw commercieel succes belangrijk is om jouw ‘why’ te kunnen benoemen. Maar waarom eigenlijk? Dit is belangrijk omdat jouw (potentiële) klanten op basis van jouw toegevoegde waarde bepalen of jij interessant genoeg bent om mee in gesprek te gaan. Klanten willen namelijk graag weten wat het hen kan opleveren als zij met jou zouden samenwerken. Het liefst voordat zij hun kostbare tijd vrijmaken voor een kennismaking met jou.
Maar dan komt de vraag: hoe kom je eigenlijk aan jouw ‘why’?
In deze workshop helpen wij jou bij het formuleren van jouw ‘why’. Jouw commerciële DNA, gebaseerd op jouw persoonlijke missie.
We beginnen dus met het formuleren van jouw persoonlijke missie. Daarna maken we de stap naar jouw bedrijfsmissie. En als we die hebben bepaald, voegen we daaraan toe wat dit jouw (ideale) klant(en) oplevert. Dit noemen we jouw Commerciële Toegevoegde Waarde ofwel jouw CTW. Zodra we jouw CTW geformuleerd hebben, leren wij je ook hoe je dit begrip kunt vertalen naar een duidelijke en aansprekende overkoepelende centrale waarde propositie. Dit is een verkorte versie van jouw CTW, die in slechts een paar woorden krachtig beschrijft hoe jij voorziet in de behoeften van jouw (ideale) klanten. Jouw centrale waarde propositie kan je vervolgens eenvoudig segmenteren per specifieke doelgroep. En dat is weer belangrijk om effectief te kunnen communiceren met jouw favoriete doelgroep(en).
In deze interactieve en zeer intensieve workshop helpen wij jou het cruciale fundament, waarop ieder commercieel succes gebaseerd is, zelf te ontdekken en te benoemen. We gaan je helpen te ontdekken:
Tijdens deze workshop formuleer je zelf deze begrippen in jouw eigen woorden. Met dit alles als resultaat van deze workshop, ben je uitstekend in staat om bijvoorbeeld tekstschrijvers, marketeers en (web)designers aan te sturen. En natuurlijk om jouw (potentiële) klanten te interesseren kennis met jou te maken.
Deze workshop geven wij uiteraard ook aan verkoopteams.
In company of op een locatie naar keuze. Meer weten?
Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
* Als gevolg van de huidige veiligheidsmaatregelen kunnen we op dit moment nog geen nieuwe datum voor de klassikale live workshop vaststellen.
Leren doet iedereen het liefst op zijn eigen manier. Live of online, klassikaal in (klein) groepsverband of individueel. Daarom bieden wij deze workshop in verschillende vormen aan. Je kunt dus zelf bepalen wat jouw voorkeur heeft. Het is nu dus ook mogelijk om direct individueel aan de slag te gaan.